FAQ - najczęściej zadawane pytania

Tak, rejestracja jest bezpłatna zarówno dla dostawców jaki i dla klientów.
Nie istnieją żadne wymogi odnośnie minimalnego okresu działalności firmy, która chce dołączyć do grona dostawców platformy.
Aby zostać dostawcą platformy musisz pozytywnie przejść proces weryfikacji dostawców. W pierwszym kroku dokonaj rejestracji na platformie. Zaloguj się na swoje konto i wypełnij ankietę. To pozwoli nam dowiedzieć się, czy spełniasz kryteria Dobrego Rynku. Jeśli tak, otrzymasz certyfikat „Zostawiamy dobry ślad” i dołączysz do grona naszych dostawców. Posiadając certyfikat będziesz mógł prezentować na platformie swoją ofertę i zdobywać nowych klientów.
Nie, nie pobieramy opłat od dostawców za wypełnienie ankiety i udział w procesie weryfikacji.
Na 24 miesiące. Po tym czasie, dostawcy, którzy będą chcieli pozostać na platformie przejdą powtórny proces weryfikacji.
Dobry Rynek nie jest platformą zakupową, nie posiada mechanizmu sprzedaży lub kupna. Dostawcy mogą tu prezentować swoją ofertę i jeśli spotka się ona z zainteresowaniem klienta mogą dokonać transakcji na ustalonych między sobą zasadach. Bez pośrednictwa platformy.
Skorzystaj z naszej wyszukiwarki. Możesz szukać produktów i usług wpisując ich nazwę w okienko wyszukiwania. Możesz także skorzystać z naszej listy. To co wyróżnia Dobry Rynek, to możliwość znalezienia dostawców, którzy zostawiają dobry ślad. Możesz więc na naszej platformie wyszukać dostawców według kryterium dobrego śladu, czyli tego co ich wyróżnia, jaki pozytywny wpływ mają na swoje otoczenie. Dzięki temu masz wybór, kogo wspierasz dzięki swoim zakupom.
Tak, nie ograniczamy dostępu do katalogu naszych dostawców tylko dla zarejestrowanych klientów. Pamiętaj jednak, że tylko zarejestrowani klienci mogą otrzymać certyfikat „Kupując zostawiamy dobry ślad”. Nagradzamy nim tych, którzy kupują od naszych dostawców. Warto więc dokonać rejestracji.
Kiedy znajdziesz w naszej bazie dostawcę, który ma w swojej ofercie produkty lub usługi, których szukasz skontaktuj się z nim korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na profilu danego dostawcy. Wiadomość wysłana za jego pośrednictwem będzie sygnałem dla naszej platformy, że jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy z danym dostawcą. Na Twoim i jego koncie pojawi się nowa transakcja oznaczona jako „w trakcie realizacji”. Jeśli z jakiś powodów nie dojdzie do współpracy z danym dostawcą będziesz mógł anulować transakcję. Wówczas zostanie ona oznaczona jako „anulowana”, ale pozostanie w spisie Twoich wszystkich transakcji. Masz do niego dostęp tylko Ty logując się na swoje konto, nie widzą ich inni użytkownicy. Jeśli postanowisz skorzystać z oferty wybranego dostawcy, wszelkie dalsze szczegóły omówisz już z nim bezpośrednio, w wybranej przez siebie formie kontaktu. Kiedy transakcja zostanie już zrealizowana i zapłacisz dostawcy pamiętaj, by potwierdzić to na swoim koncie. Wystarczy, że w odpowiednim miejscu wpiszesz kwotę brutto transakcji i klikniesz przycisk potwierdzający transakcję. To proste i ważne, bo liczba transakcji i ich kwoty są podstawą do przyznania certyfikatu dla klienta „Kupując zostawiamy dobry ślad”.
Nie, nie pobieramy prowizji od żadnej ze stron transakcji.
Tak. Po każdej zrealizowanej transakcji pamiętaj, by ocenić dostawcę na pięciopunktowej skali. Tego wymagamy od klientów. Możesz także (ale nie musisz) wystawić słowny komentarz. Twój komentarz pojawi się na profilu dostawcy i będą mogli go przeczytać inni potencjalni klienci – Twoja opinia może być dla nich ważna.
Certyfikat mogą otrzymać tylko zarejestrowani klienci za transakcje z dostawcami platformy. Podstawą do przyznania certyfikatu jest liczba zrealizowanych transakcji lub ich kwota. Zgodnie z regulaminem klient musi dokonać co najmniej 3 transakcji lub kwota wszystkich transakcji, niezależnie od ich liczby, musi przekroczyć 10.000,00 zł brutto.
Na 12 miesięcy. Po tym czasie certyfikat wygasa. By uzyskać go ponownie klienci muszą dokonać kolejnych zakupów u naszych dostawców i przekroczyć próg aktywności zakupowej określony w regulaminie.
Operatorem platformy DobryRynek.pl jest Fundacja Fundusz Współpracy. Jesteśmy organizacją pozarządową istniejącą od ponad 25 lat. W obszarze naszych działań znajduje się m.in. wzmacnianie i rozwój przedsiębiorczości oraz innowacje społeczne. Działanie platformy wspierają prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego oraz firma Goodbrand/Better.
Nasza inicjatywa jest odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku przedsiębiorczości, na którym coraz częściej liczy się nie tylko finansowa korzyść, ale też wpływ, jaki firma wywiera na swoje otoczenie. Przedsiębiorcy, których działalność pozostawia dobry ślad są często niedostrzegani na rynku. Chcemy to zmienić. Stworzyliśmy Dobry Rynek, aby ci, którzy już działają w oparciu o wartości dobra wspólnego, zwracają uwagę na kwestie środowiska, etykę pracy, angażują się w działania lokalne i wspierają społeczności, mogli zdobyć nowych klientów. Chcemy wspierać ich współpracę z klientami, którzy chcą kupować odpowiedzialnie.
Tak, możesz to zrobić w każdym momencie.